Ambacht, Verkoop, Industrie

Marketing is geen kunst

wordt verwacht | Nieuwegein

Doel

Natuurlijk verras jij klanten graag met nieuwe producten, vernieuwende concepten of opvallende communicatie. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat alle nieuwe ideeën blijven passen bij de identiteit van jouw bakkerij. Met andere woorden hoe ontwikkel je vanuit een concept in plaats van het volgen van losse op zich staande ideeën. Hoe kom je vanuit een idee tot de uitwerking en de introductie van het nieuwe product of concept.

Marketing is geen kunst, maar een vaardigheid die prima te leren is.

Inhoud

         Deel 1
         Achtergrond

  • Wat kun je met marketing:
    • Wat is een SWOT-analyse, en wat kun je met de uitkomsten?
    • Wat zijn de kansen, en hoe zet je ambitie om in strategie?
    • Wat kun je met communicatie?
    • Het inzetten van communicatiemiddelen;
    • Wat kun je met branding?
    • Waarom doe je wat je doet?
    • Hoe ontwikkel je een concept, gebruikmakend van bovenstaande tools?
       
      Deel 2
      Leren creëren:
      • Creativiteit is een middel;
      • Verkopen van je concept;
      • Marketing P's gebruiken;
      • Met marketing, communicatie, branding of het ontwikkelen van een nieuw concept;
      • Het maken van een plan;
      • Hoe en met wie werk je samen?
    • Deel 3
    • Aan de slag.
    • Deel 4
    • Communicatie als wapen;
    • Presenteren van plan of concept door de deelnemers;
    • Communicatie is een wapen, maar hoe gebruik je het?
    • Executie van een concept;
    • Bijsturen na introductie.

Duur

4 dagdelen.

Doelgroep

Ondernemers,  bedrijfsleiders, productontwikkelaars ambachtelijke bakkerij.

Trainer

Ivo van Dijkhuizen.
Een carrière met ervaring als marketing consultant, met als specialisatie de bakkerijbranche. Ivo heeft gewerkt voor diverse retailers, grondstofleveranciers en cateraars in Nederland, tot molens en bakkerijen in het buitenland. Ivo's toegevoegde is het werken vanuit een inspirerende en creatieve invalshoek. ‘Je kunt je beter richten op het creëren van nieuwe markten dan bestaande markten te delen.’

Manier van werken

Productontwikkelaars en marketeers horen hand in hand op te trekken. Het gaat om elkaar aanvoelen, de markt aanvoelen en de juiste timing aanvoelen. Allemaal zaken die je niet kunt leren maar wel moet kunnen als marketeer. In hoeverre lost je concept of product een probleem op of in hoeverre voeg je emotionele waarde toe. Dat is het verschil tussen ‘ I need it’ en ‘I want it. ‘Maak je verhaal niet te ingewikkeld, dan begrijpt de klant het tenminste ook.’

Kosten

Op deze training zit een subsidie van het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf.
De training kost per deelnemer € 995,-. Na aftrek van de subsidie Sociaal Fonds Bakkersbedrijf kost deze per deelnemer € 547,25 exclusief BTW.

Data 
Wordt verwacht.

Locatie
DynaHouse, Perkinsbaan 11, 3439 ND Nieuwegein.

Certificaat

Aan het eind van de training ontvangt iedere deelnemer een door de branche erkend FoodBase certificaat.

Vragen

Voor vragen over deze training kun je contact opnemen met de afdeling sales support, 0317-471215.

Marketing is geen kunst


Voor Ambachtelijke bakkers, Verkoopmedewerkers, Industriële bakkers
4 dagdelen
wordt verwacht

STAP subsidie mogelijk
Nieuwegein

€ 547,25

Misschien ook interessant voor jou:

Ambacht, Industrie

Praktijkbegeleider

9 januari Hillegom |10 januari Wageningen | 13 maart Rotterdam

Wil je werken aan de toekomst van het bakkersvak? Wil je dat doen door leerlingen op te leiden?

Ambacht, Industrie

Leidinggeven op de werkvloer

16 januari 2023 Wageningen | 6 juni 2023 Nieuwegein

Wil je succesvol leidinggeven, je medewerkers inspireren en motiveren? Wil jij ze de mogelijkheid geven zichzelf te verbeteren?  Dan is de training Leidinggeven op de werkvloer een goede stap.

Ambacht, Industrie

Leidinggeven - verdieping

Startdatum wordt verwacht | 2023

Wat voor leidinggevende ben jij? Bereik jij, samen met je team, de doelen die gesteld zijn?

< Je bent bij 1 van >

Incompany en maatwerk

Zijn er binnen jouw organisatie
meerdere medewerkers met
ongeveer dezelfde leervraag? Een
incompany groepstraining is de
ideale optie.